Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Höstmöte DIGITALT: Spelmansförbundets framtid

14 november @ 14:00 - 15:00

Vi inbjuder till ett omställt program!
P.g.a tillfälliga restriktionerna tvingas Höstmötet för Skånes Spelmansförbund att bli helt digitalt, några programpunkterna förändras och några punkter ställs helt in.
Inbjudan till Höstmötet 14 november 2020 om Spelmansförbundets framtid!
Program 14 november
14.00 Medlemsdiskussion och träff med styrelsen. Påverka förbundets framtid! Ta ett snack med styrelsen och ta reda på vad som är på gång!
Under höstmötet 2020 bjuder styrelsen för Skånes Spelmansförbund in till medlemsdiskussion och samtal med styrelsen. I tider som dessa då mycket ställts in har vi lärt oss att ställa om! Men hur ser egentligen spelmansförbundets framtid ut? Hur vill vi att den ska se ut?
Var med och forma Spelmansförbundets framtid! Din åsikt är viktig! Gör din röst hörd! Vilka verksamheter tycker du att förbundet ska bedriva?
Konserter, workshop, kurser för vuxna, ungdomsläger, barnläger, inspirationsdagar för barn och unga, forskning, dokumentation, utgivning av böcker, utgivning av musik, notutgivning, festivaler, spelträffar, kurser på avancerad nivå, ge bidrag, stödja aktiva spelmanslag i Skåne, stödja fria folkmusikgrupper, samarbeta med andra regionala förbund (ex. Folkdansringen, Hembygdsföreningarna etc.), anordna spelmansstämmor, göra Skånsk folkmusik synlig i media, fortbildningsdagar för pedagoger, ungdomsförbund
…eller kanske något helt annat?
Hur skulle du rangordna dessa exempel? Vad är viktigast? Finns det något som är oviktigt?
Om vi drömmer oss bort en kort stund, hur ser framtiden i Skånes Spelmansförbund ut?
Allt detta och mycket mer kommer vi att diskutera vid Höstmötet 14 november. Missa inte denna möjlighet att vara med och forma förbundets framtid!
OBS!
Inget evenemang på Axelgård i Lund, det blir endast digitalt möte, där vi använder oss av tjänsten Google Meet.
I epost till de som anmält sig kommer en länk som används för att ansluta till mötet. En uppdaterad modern webbläsare (dator) eller appen Google Meet (mobil) kan användas för att ansluta till mötet.

Datum:
14 november